III Jornada formativa de Cavall de Cartró, amb Gino Ferri
A Cavall de Cartró apostem per la formació com a mitjà de creixement permanent.
L’evolució en l’àmbit educatiu ens obliga a actualitzar-nos i formar-nos de manera específica, emfatitzant l’etapa del 0-3 i redefinint els seus objectius.
Un dels espais per fer-ho, col·lectivament, són les jornades formatives que organitzem.
Així doncs, el passat 19 de desembre, vam tenir el privilegi que el Gino Ferri ens acompanyes durant la III Jornada Formativa de Cavall de Cartró. La proposta va ser tot un èxit, amb pràcticament 100 participants. El tema conductor: «Identitat de la infància i cultura de l’educació en el primer cicle d’educació infantil».
El Gino Ferri és Llicenciat en Ciències de l’Educació a la Universitat de Mòdena i Reggio Emilia, a Itàlia. Ha treballat com a mestre en les escoles infantils de Reggio Emilia i actualment és formador de mestres.
QUIN VA SER EL PUNT DE PARTIDA DE LA JORNADA?
La més que necessària reflexió sobre el valor, la importància i el significat de l’educació durant l’etapa del 0-3 i quina identitat se li hauria de reconèixer a aquesta etapa.
Concretament, partint de la identitat dels nens i nenes, de les seves maners d’aprendre, conèixer i estar en relació amb el món i la realitat, podem imaginar una escola nova i diferent, una escola que intenta respectar aquesta identitat forta i important.
Una escola que ofereixi experiències riques i significatives i que sigui reconeguda com un dret fonamental de la primera infància. I una escola que proporcioni espais que esdevinguin fonamentals en el processos educatius, i on l’estructura d’aquest espai educatiu sigui una de les condicions que defineixen i caracteritzin la identitat de l’experiència quotidiana que es pot viure a les escoles.
D’aquesta manera el Gino ens planteja preguntes per obrir pensaments i reflexions en profunditat, per tal d’arribar a ser autèntics protagonistes dels nostres propis passos cap al canvi i la transformació de l’escola.
Des de la reflexió, imaginem una escola nova i diferent, que respecti la identitat dels infants a l’hora d’aprendre, conèixer i estar en relació amb el món.