L’espai de migdia, un espai educatiu
Com entenem l’espai del migdia? A Cavall de Cartró, Cuina i Lleure, l’espai de migdia només el podem entendre com a un espai educatiu més dins de l’escola.
A través de la definició d’una línia pedagògica clara, en la qual els infants i els joves en són els protagonistes, pretenem, en aquests, la presa de consciència, el respecte i el compromís amb els altres i amb un mateix. Des d’aquesta mirada, volem que entenguin i valorin la diversitat de les persones i de tot allò que els hi envolta.
Basem l’espai de migdia en una línia ben definida, en la qual, a través de propostes de joc, de tallers, d’assemblees i de diferents accions mediambientals, treballem el respecte, els hàbits, l’autonomia i l’esperit crític.
Volem així que els infants i joves siguin capaços de poder qüestionar-se tant les seves pròpies idees com les dels altres.
LES PROPOSTES, LA CLAU DE L’ESPAI DEL MIGDIA
Durant el curs escolar, preparem diferents propostes que esdevenen transmissores de valors i que fomenten l’adquisició d’habilitats i valors, mitjançant la coeducació, la gestió de les emocions, el treball en equip i la cooperació.
Treballem en pro d’una alimentació sana i un consum responsable dels aliments. A través d’un bon acompanyament en el moment dels àpats, afavorim hàbits d’autonomia, d’alimentació saludable i d’higiene.
Integrem, tant en l’estona d’alimentació, com en la del lleure, diverses accions mediambientals, com són classificar i reciclar les deixalles, o aprofitar l’aigua sobrant del moment del dinar. També hi incorporem propostes participatives com són les assemblees, tot afavorint la consciència sobre el nostre entorn.
L’espai de migdia a les escoles ens permet treballar propostes transmissores de valors, d’alimentació saludable i bons hàbits, de consciència mediambiental i de socialització des del respecte als altres.