Jornada Competències per a la vida en el lleure educatiu
Vam assistir a la presentació de la publicació “Competències per a la vida en el lleure educatiu”, a la Sala d’Actes Rosa Sensat, el passat 7 de maig de 2019.
Des d’Educació 360, han elaborat aquest document que respon a la voluntat de connexió i de parlar amb llenguatges comuns entre les persones compromeses amb la tasca educativa.
En la línia d’adquisició de competències per a la vida, a Cavall de Cartró creiem que un dels elements claus del lleure és la seva intencionalitat educativa, amb propostes per a afavorir el joc, l’esperit crític, la igualtat i la inclusió, acompanyant als infants i als joves a interioritzar els seus aprenentatges de cara al seu creixement personal.
Ser competent suposa tenir capacitat per mobilitzar els aprenentatges, tant conceptuals, com les destreses i valors, per resoldre una situació real determinada.
Així doncs, cal realitzat l’exercici d’identificar les competències transversals que els infants i adolescents aprenen dins les activitats del lleure educatiu.
En aquest sentit, la UNESCO proposa 7 macro competències que suposen una mirada integral sobre els infants i joves.
- Aprenentatge al llarg de la vida
- Autogestió
- Ús interactiu d’eines i recursos diversos
- Interacció amb els altres
- Interacció amb el món
- Transdisciplinarietat
- Multialfabetització
Fomentem el joc, l’esperit crític, la igualtat i la inclusió, com a mitjants per adquirir competències per a la vida i per al creixement personal.
TAULES RODONES PER REFLEXIONAR SOBRE L’EDUCACIÓ
Molt interessant, per una altra banda, va ser la taula rodona realitzada a la mateixa jornada, que va ser conduïda per Ignasi Aragay, director adjunt del diari ARA, i en la que van prendre part Xus Martín, professora de la Facultat de Pedagogia de la UB; Txus Morata, professora de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés i la Ramón Llull; i Eduard Vallory, director del Centre UNESCO Catalunya i d’Escola Nova 21.
Una taula rodona que sens dubte ens va fer reflexionar a tots plegats, obrint noves línies de debat que de ben segur ens permetran seguir replantejant i aprofundint sobre la nostra tasca.