Com volem que sigui l’espai de migdia?
Volem un espai de migdia de qualitat, que inclogui aspectes com són el menjador escolar, les activitats de lleure i el projecte educatiu.
El passat dimarts dia 28 de maig, l’equip de Cuina i Lleure de Cavall de Cartró vam assistir a la sessió presencial del procés participatiu dels menjadors escolars, a l’Institut Thos i Codina de Mataró.
En aquest procés participatiu, impulsat des del Departament d’Educació, hi intervenen tots els agents implicats en l’espai de migdia a les escoles, per tal de consensuar com volem que sigui l’espai de migdia i construir-ne el projecte educatiu. En el procés es consideren tant els aspectes educatius, com els alimentaris i els propis del servei.
Aquest és un debat de país, que té lloc entre els mesos de maig i juliol, amb la participació del sector a través de les diverses sessions territorials.
Construir consensuadament com volem que sigui l’espai de migdia a les escoles, un objectiu molt desitjable que ara és canalitzat mitjançant un procés participatiu impulsat des de la Generalitat de Catalunya.
TRES EIXOS PER DEFINIR L’ESPAI DE MIGDIA
Tres són els eixos proposats com a punt de partida:
- Eix 1: L’espai de migdia en el projecte educatiu de centre.
- Eix 2: L’alimentació a l’espai de migdia.
- Eix 3: Sobre la qualitat del servei a l’espai de migdia.
Durant la sessió a Mataró es va arribar a alguns consensos, algunes dissensions, i sobretot va haver-hi moltes qüestions que ens permeten reflexionar i replantejar-nos l’espai de menjador.
L’objectiu és seguir treballant en aquestes sessions per tal de construir un model d’èxit i de qualitat de l’espai de migdia dels menjadors escolars.