El concepte d’infant entès com a ésser actiu, competent, curiós i creador. A poc a poc va construint el seu coneixement interactuant amb el seu entorn gràcies també, a la seva mirada curiosa. Acompanyem als infants per a assolir un desenvolupament físic, psicològic, emocional i social, en harmonia amb la seva manera de ser, tenint en compte la diversitat i característiques de cadascú. Oferim espais segurs i adaptats a cada moment evolutiu i facilitem materials interessants que fomentin l’exploració, l’experimentació i la relació amb els altres .
Les activitats de la vida quotidiana tenen un alt component educatiu. Els hàbits i les rutines proporcionen seguretat als infants. Moments com l’alimentació, la higiene o el canvi de bolquers son espais molt especials per desenvolupar capacitats motrius, d’autonomia, de coneixença d’un mateix… Concretem la quotidianitat de l’aula i de l’escola a través de propostes adaptades al seu propi benestar, interessos, necessitats i inquietuds.
Preparem tant els diferents espais com els materials, per permetre als infants i fomentar l’experimentació i la descoberta, utilitzant-la com un mitjà privilegiat per a establir nous aprenentatges. Organitzem els espais i materials amb l’objectiu de
mantenir viu el seu interès i la seva curiositat, essent aquests els motors principals dels seus aprenentatges. El contacte amb la natura, els materials naturals, reciclats i reals seran la base de la seva experimentació.
El joc és la base de l’aprenentatge, per tant, oferim propostes de jocs coherents, estimulants i atractius, considerant el moment evolutiu de l’infant i del grup.
Partim de cada infant com a individu únic, i de cada grup d’infants com una totalitat també única.