Acompanyar l’infant a l’Escola Bressol
Com acompanyem l’infant a l’Escola Bressol? Un bon acompanyament de l’adult afavorirà el benestar de l’infant, tant en el seu vessant emocional, com en el físic i psíquic.
Partirem, doncs, des de l’infant com a ésser competent, amb drets i capacitats, amb curiositat i ganes d’adquirir nous aprenentatges.
Els adults haurem de ser capaços d’estar presents i disponibles durant el desenvolupament de l’infant, mitjançant un acompanyament respectuós, de consol quan calgui, reconeixent els seus sentiments i les seves emocions, ajudant-lo a posar paraules a aquestes i estant al seu costat en els seus descobriments.
Tindrem la capacitat d’acompanyar-lo en el joc, sense dirigir l’acció, pensant i organitzant els espais, els temps o les activitats de la vida quotidiana. I molt important, respectant sempre el seu ritme.
D’aquesta manera d’actuar, i mitjançant una observació atenta i cuidada, tant sols intervindrem en els moments precisos. Aquest són els instants en els quals l’infant busca la nostra mirada o cal resoldre alguna situació o necessitat.
Així afavorirem les seves capacitats innates d’exploració, descoberta i moviment. Fer que l’infant se senti segur, gràcies a una relació de qualitat i confiança amb l’adult, serà un fet indispensable per al seu desenvolupament.