Els espais i els materials a l’escola bressol
Els espais i els materials de les escoles bressol han d’estimular la curiositat i afavorir l’autoaprenentatge.
L’eix principal a l’Escola Bressol és el de les activitats de la vida quotidiana, que el conformen els moments d’higiene personal, els de descans i els de moments de joc. Els espais de l’Escola Bressol són el lloc a on la vida quotidiana i el joc fan possible infinitat de situacions d’aprenentatge, tan individuals com col·lectius.
Entenem tots ells com a espais educatius, i per tant oferirem materials i propostes diverses també en tots ells. L’escola bressol ha d’esdevenir un espai segur per als infants i alhora transmetre tranquil·litat i interès, tot creant un espai de benestar i acolliment.
Utilitzarem materials inespecífics com la fusta, tubs, tapes, cadenes o troncs, així com propostes de fang o pintura, perquè els infants puguin satisfer les seves necessitats de manipulació i d’expressió.
Propostes, també, per a afavorir el llenguatge matemàtic i el corporal.
Als diferents espais haurem de tenir propostes i materials suficients i diversos, en bon estat i estimulants, ben distribuïts en l’espai i que facilitin i afavoreixin l’aprenentatge dels infants, convidant-los a la manipulació, la investigació o la creació.
A partir de l’observació dels infants, podrem saber quins són els seus interessos i curiositats. Així, podrem anar adaptant i muntant els espais segons les seves inquietuds i necessitats, en funció de la seva edat i moment motriu, per tal d’afavorir els seus aprenentatges.
Entenem les estances i altres espais de les escoles bressol com a espais educatius.